Leveringscondities SURE Bedding B.V.

 

Artikel 1 – Het bezorgen van uw bestelling

Om het bezorgen van uw bestelling zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij u dringend om stil te staan bij de volgende zaken:
• Kan onze vrachtwagen uw woning bereiken (denk aan opgebroken straten, binnensteden die afgesloten zijn voor autoverkeer)?
• Het spreekt voor zich dat onze bezorgers uw slaapkamer moeten kunnen bereiken. Is het trapgat ruim genoeg? Hoe kunnen wij uw woning bereiken als u in een flat of bovenwoning woont? Is er een lift aanwezig? Laat ons vooraf weten of er bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van uw bestelling. Dan houden wij daar zo veel mogelijk rekening mee in onze planning. Indien er tijdens de bezorging hulpmiddelen noodzakelijk zijn vanwege bijzondere omstandigheden (bijvoorbeeld een (verhuis)lift of kraan) worden deze door u ingehuurd en klaargezet. De kosten en het risico van het gebruik van deze hulpmiddelen zijn voor uw rekening. Als we van tevoren niet op de hoogte zijn gebracht van mogelijke moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van uw huis en/of slaapkamer, kan SURE Bedding niet aansprakelijk gesteld worden voor de negatieve gevolgen daarvan.
• Onze bezorgers moeten genoeg ruimte hebben om het bed te kunnen monteren op uw slaapkamer. De bezorgers mogen geen attributen verplaatsen. Zorg er voor dat de slaapkamer leeg is.
• Lattenbodems, (top)matrassen en onderdelen worden tot aan de deur bezorgd.

Artikel 2 – De bezorgkosten in binnen- en buitenland

2.1. Boxsprings
Wij bezorgen uw bestelling uitsluitend in Nederland gratis.
• Op de Waddeneilanden wordt niet gemonteerd en geleverd, de bezorging wordt verzorgd tot een transportbedrijf op het vaste land waar wij uw bestelling aanleveren.
• Voor bezorging in België berekenen wij een meerprijs van €150,- voor het monteren en bezorgen van een boxspring-combinatie. Voor kleinere bestellingen die alleen bezorgd hoeven te worden berekenen wij €40 verzendkosten.
• Wij bezorgen en leveren niet in Duitsland.

2.2. Lattenbodems, matrassen, toppers en overige onderdelen.
• Bestellingen vanaf €250 bezorgen wij uitsluitend in Nederland gratis.
• Bestelling onder €250 voor een lattenbodem berekenen wij €48,40 (incl. btw). Voor bestellingen die meekunnen met onze pakketdienst berekenen wij €10 verzendkosten.
• Voor bezorging in België berekenen wij voor kleinere bestellingen die alleen bezorgd hoeven te worden berekenen wij €48,40 (incl btw) verzendkosten.
• Wij bezorgen en leveren niet in Duitsland.

• Bezorgkosten worden apart op uw aankoopovereenkomst gespecificeerd.

Artikel 3 – De dag van bezorgen

Op uw aankoopovereenkomst staat de verwachte week van levering vermeld. Houdt u er rekening mee dat u rond deze tijd thuis dient te zijn voor het in ontvangst nemen van uw order. Tenminste één week voordat wij uw nieuwe boxspring bezorgen, ontvangt u een bericht over de daadwerkelijke leverdag. De levering kan gedurende de gehele dag plaatsvinden. Als u op deze datum verhinderd bent, verzoeken wij u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk door te geven aan onze Klantenservice. U kunt dit doen op onze website www.sure-bedding.nl via het contactformulier onder Klantenservice > Contact of telefonisch via het nummer 0800 – 1880. Houdt u er rekening mee dat uw order maximaal drie keer verzet kan worden.

Artikel 4 – Het tijdstip van bezorgen

Een tot twee werkdagen voor levering ontvangt u van ons een bericht, met een indicatie van het bezorgtijdstip. De situatie op de wegen maakt het ons onmogelijk om het exacte uur van bezorging te noemen. Daarom melden wij u een periode van ongeveer drie uur waarin u ons kunt verwachten. Deze periode is onder voorbehoud. Een indicatie van het bezorgtijdstip voor orders met leverdag op maandag is vanaf vrijdagmiddag bekend.

Artikel 5 – Bij niet thuis

Bij niet tijdige annulering van de afspraak of het niet thuis treffen op de dag van aflevering, zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor €75,00 kosten in rekening te brengen. Wij gaan ervan uit dat u op het afgesproken tijdstip thuis bent. Is dit niet het geval, dan probeert de bezorger u telefonisch te bereiken. Kunnen wij geen contact met u leggen, dan krijgt u een kaartje in de bus. U kunt ons dan bellen, waarna wij u een nieuwe verwachte week van levering doorgeven. Dit kan enkele weken later zijn wanneer u een boxspring-combinatie heeft besteld.

Artikel 6 – Bezorgadres wijzigen

Wijziging van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk. Houdt u er rekening mee dat de leverdatum hierdoor kan wijzigen.

Artikel 7 – Bestelling annuleren

U hebt de mogelijkheid om de koop op afstand voor levering zonder opgave van redenen en zonder kosten te annuleren. U kunt hiervan alleen gebruikmaken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
U laat ons tijdig schriftelijk weten dat u de koop op afstand annuleert, door het contactformulier op onze website www.sure-bedding.nl in te vullen of door een e-mail te sturen naar info@sure-bedding.nl.
Wanneer het gaat om een op maat gemaakt product of een product van persoonlijke aard (welke voor u persoonlijk is samengesteld, zoals een matras, bedbodem, topmatras of boxspring). Als het product speciaal voor u besteld en geproduceerd is, kunnen wij de bestelling niet kosteloos annuleren. Wij moeten hiervoor 30% annuleringskosten in rekening brengen. Wanneer u de bestelling annuleert nadat u al bent geïnformeerd dat de (deel)levering kan plaatsvinden, worden er 50% annuleringskosten in rekening gebracht.

Artikel 8 – Bestelling retourneren

De kosten voor retournering liggen bij u. Wel assisteren wij u met de retourzending.

Artikel 9 – Plaats van levering

Onze bezorgers brengen uw aankopen naar de plaats waar het gemonteerd moet worden. Tenzij u een ander artikel heeft besteld. Wij bezorgen dan tot aan de deur.

Artikel 10 – Montage door SURE Bedding

Wanneer u dat wilt, monteren wij producten die u bij SURE Bedding koopt gratis bij u thuis. Dit geldt voor alle producten. Dit vermelden wij op uw aankoopovereenkomst. Houdt u wel rekening met de volgende spelregels:
• Op de Waddeneilanden wordt niet gemonteerd, de bezorging wordt verzorgd door een transportbedrijf waar wij uw bestelling aanleveren.
• Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen.
• Onze bezorgers mogen geen gaten in uw muren boren, maar ze kunnen u wél adviseren over de beste manier om het product goed te bevestigen.
• Onze bezorgers mogen geen stopcontacten verleggen.
• Het indelen van kasten kan op veel verschillende manieren. Daarom vragen wij u de legplanken zelf te monteren.
• Zorg ervoor dat u uw slaapkamer van tevoren heeft gemeten, zodat u zeker weet dat de gewenste producten passen.

Artikel 11 – Het verpakkingsmateriaal

Onze bezorgers nemen eventueel het afval (o.a. karton en plastic) mee wanneer producten door SURE Bedding worden gemonteerd.

Artikel 12 – Het afhandelen van de factuur (bij aanbetaling boxspring)

Na het bezorgen en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt de bezorger de geleverde goederen met u na. Daarna vraagt de bezorger u de factuur te ondertekenen en het verschuldigde bedrag te betalen, zie ook ‘De betalingsvoorwaarden’.